MP Jakub VESELOVSKÝ (IV.C) : „Ovládač na elektrický skateboard“

[16.10.2024, Zadanie schvalene JuPa pre naeditovanie pre elektronicku prihlasku]

Hlavný cieľ:
Hlavným cieľom projektu je navrhnúť a vytvoriť funkčný ovládač pre elektrický skateboard, ktorý umožní jednoduché a intuitívne riadenie.

Čiastkové ciele:

  1. Teória
    Získať teoretické poznatky o fungovaní elektrických skateboardov a ich ovládačov.
    Štúdium existujúcich riešení ovládačov pre elektrické skateboardy, ako napríklad Firefly Remote.
    Preskúmať princípy bezdrôtovej komunikácie (NRF24), Hallovho efektu a ovládania rýchlosti pomocou PWM signálov.
    Získať prehľad o bezpečnostných prvkoch, ktoré by mali byť súčasťou moderného ovládača (automatické vypnutie, ochrana proti prehriatiu).
  2. Analýza
    Analyzovať dostupné komponenty a technológie pre návrh ovládača.
    Identifikovať kľúčové hardvérové komponenty (Arduino Nano, Hall Effect senzor, NRF24, OLED displej, Li-Po batéria).
    Stanoviť požiadavky na výkon, spoľahlivosť a bezpečnosť.
    Vytvoriť návrh dizajnu s dôrazom na ergonómiu a užívateľské rozhranie.
    Preskúmať možnosti prispôsobenia ovládača podľa používateľských preferencií.
  3. Realizácia
    Postaviť a otestovať funkčný ovládač pre elektrický skateboard.
    Vytvoriť schémy zapojenia a návrh dosky plošných spojov (DPS).
    Vyrobiť a osadiť DPS všetkými potrebnými komponentmi.
    Naprogramovať mikrokontrolér na ovládanie rýchlosti, brzdenia a komunikácie.
    Testovať a ladiť systém na zabezpečenie plynulého ovládania a spoľahlivej komunikácie medzi ovládačom a skateboardom.
    Zabezpečiť bezpečnostné prvky a vykonať kalibráciu celého systému​