DP BELUŠKO Adrián, FEI STU Bratislava: Uplatňovanie noriem funkčnej bezpečnosti
****************************
Tema diplomovej prace : Uplatňovanie noriem funkčnej bezpečnosti v elektrifikácii hnacieho ústrojenstva vozidla
****************************
****************************
Stvrtok 7.4.2022 Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA
— dalsie stretnutie bude po dokonceni DP okrem 4.bodu ciela
DALSI POSTUP:
— JUPA prejde text a okomentuje ho do kap.3.3 [1]
— dohodli sme sa, ze navrhovanu kapitolu „2.4 HARA v softveri HAZOP+“ vypustime nakolko nemame cas a nie je ani v zadani od doc. DRAHOSA
— AB doplni toto vynechanie do kap.3.6 (aj z dovodu prac Item definition)
— AB dokonci kap.3.3-3.5
— AB popisuje riesenie kap.3.3
— JuPa odporuca aby sa Ciele prace [2] uviedli do zaveru a ku kazdemu z nich sa uviedol „odpocet“ t.j. v ktorej kapitole je popisane splnenie ciela, ci je tam v niecom prekrocene
— tiez odporuca podobnym, aj rozvlacnejsim sposobom toto popisat v kap.3.6 diskusia – treb ato robit u zteraz v podobe poznamok (co som urobil, co by sa malo,…)
— Navrhujem vytvorit „motivacnu“ podkapitolu 2.5. venovanu sutaziam studentskych elektroformul Zmyslom tejto DP prace je vytvorit analyzy kt. by mali viest k hypotetickemu schvaleniu elekroformuly do prevadzky na vyhradenej trati – zatial to podmmienky sutaze nevyzaduju. Bezna cesta by vyzadovala viac analyzy v zmysle zvazenia vacsieho poctu operacnych situacii. Pravidla na sutaze su dve : SAE a nenmecka –> ide o stanovenie zmyslu tejto DP. AK teraz SAE vyzaduje FMEA analyzu pre electronic throttle (APPS signal) pre studentske formule s ICE motorom tak je otazkou casu vytvorenie analyzy rizik (safety analyzy) pre elektricke formuly. Dalsia motivacia je potreba bezpecnostnej analyzy battery packu (predchadanie poziaru …).
— ad bod 4. zadania („Aplikujte metódu FMEA pre komponent „battery pack“ elektrického vozidla ako súčasť bezpečnostnej analýzy“)
— ukazali sme si IQ -FMEA SW [3] od APIS IQ a sposob naimportovania prikladu [4] zo skript APIS [5]
— ukazali sme si Google obrazky pre klucove slova „FMEA analysis battery pack“ a „FTA analysis battery pack“
— vieme ze zdroje na Internete su bohate pre obe metody a je rozumne urobit resers ako cast kapitoly 4.
— obe metody FTA a FMEA su komplementarne (ASIL A, B sa odporuca FMEA) ale pre ASIL C,D sa u zmusi robit aj FTA –> toto napisat do DP
— FTA sa da robit aj v APIS IQ SW !
— „Aplikovat FMEA v battery packu“ chapat ako popis existujucich FMEA analyz a ich komparacia s existujucimi FTA so zaverom ze FMEA nestaci lebo mame ASIL C a D
— kapitola 4 bude mat diskusiu
— a ta povie ze FMEA pre battery pack nie je uplne vhodna (podla reserse) lebo by mal abyt vzhladom na vysoky ASIL C a D doplnena FTA
— vhodnost SW APIS IQ pre FTA a FMEA analyzu – ide o certifikovany SW
— rozsah prace je urcujuci
— vhodne pre dalsiu DP
— predbezny zaver ad bod 4. zadania“ nerobit vlastny model FMEA pre battery pack ale pouzit resers z INternetu – dovod: zlozitost a nedostatocnost FMEA samotnej musi sa robit aj FTA
ZDROJE:
[1] c:\Users\pancijra\Downloads\__VYPLATNE PASKY SCHAEFFLER\
[2] Ciele prace
1. Naštudujte princípy funkčnej bezpečnosti a analýzy rizík podľa príslušných štandardov IEC 61508 a najmä ISO 26262.
2. Spracujte problematiku elektrických vozidiel z pohľadu funkčnej bezpečnosti.
3. Spracujte postupy pre analýzu rizík a vyberte vhodnú metodiku (napr. HARA a pod.) pre aplikáciu v elektrických vozidlách.
4. Aplikujte metódu FMEA pre komponent „battery pack“ elektrického vozidla ako súčasť bezpečnostnej analýzy.
5. Realizujte navrhnuté postupy ako prípadovú štúdiu na konkrétnom vozidle.
6. Navrhnuté postupy a výsledky analýz riadne zdokumentujte podľa príslušných štandardov.
[3] c:\Users\pancijra\Downloads\__STUDY FSM_My_Drive_DP_BELUSKO_DP_BENUSKOVA_2021\211019 DP BENUSKOVA ZDROJE pre DP\Uploaded at GOOGLE DRIVE\INSTALL APIS-IQ ver.6.5 university_brno_17849 2018\
[4] c:\Users\pancijra\Downloads\___WORK_DIRS_2022\220128 DP BELUSKO\220406 Podklady k FMEA\190321 Ballpoint pen_D-FMEA_STUDY_VDA_4_5_Conti_EXPORT.zip\190321 Ballpoint pen_D-FMEA_STUDY_VDA_4_5_Conti_EXPORT.exp
[5] c:\Users\pancijra\Downloads\__STUDY FSM_My_Drive_DP_BELUSKO_DP_BENUSKOVA_2021\211019 DP BENUSKOVA ZDROJE pre DP\Uploaded at GOOGLE DRIVE\APIS-IQ_SKEN_SKRIPT\
****************************
Piatok 10.3.2022 Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
— presli sme zavery vcerajsej konuzultacie s Thomasom Weberom a Charlesom Dubruecq
CASOVANIE PISANIA DP :
1. Tvorba 2. kapitoly prace zameranej na HARA by sa mala skoncit do konca MARCA 2022
2. Tvorba 3. kapitoly prace zameranej na FMEA batery packu elektrickej formuly by sa realizovala v APRIL 2022
KAPITOLA 2: HARA (10 – 15 stran)
— vytvorit obsah kapitoly, kde bude:
2.1 Analyza existujucich rieseni HARA (prechadzame: vzory z J2980, thesis NEBLETT a TU GRATZ )
2.2.Popis vybranej metodiky – tu popisat podla coho sa pojde
2.3 Bezpecnostna analyza – HARA pre elektroformulu
2.3.1 Item definition – treba ist podla vzoru z TU GRATZ (napriklad)
2.3.2 …
2.4 HARA v softveri HAZOP+
2.5 Diskusia
— uviest aj to co sa nestihlo aj to ze do hlbky sa neda ist kvoli obmedzenemu rozsahu
— uviest, ako a kde by sa dalo pokracovat
— Podrobnejsie realizovat len casti HARA (napr. len jeden vybrany operacny mod vozidla) a z neho vygenerovat SG (Safety Goals)
— Vo vsetkych krokoch HARA analyzy a popisanych v EXCELi sa odvolavat na pouzite metodiky/zdroje (vid. kap.2.1)
KAPITOLA 3 (10 – 15 stran): FMEA pre komponent „battery pack“ elektrického vozidla ako súčasť bezpečnostnej analýzy.
****************************
Piatok 18.2.2022 Poznamky z konzultacie – stretnutie k tvorbe HARA s p. Weberom
****************************
— [1] audio zaznam z dnesnej konzultacie Adrian & JuPa
— [2](interny material – nesirit) priklad HARA a z nej vyplyvajucich FSR [3]
— [4](interny material – nesirit) SG procedura pre HARA
— [5] vyborna diplomova praca – vzor realizacie HARA pre elektricke vozidlo
— [6] priklad HARA ANNEX k ISO26262-3:2011 (prosim kukni aj po novon vydani standardu)
— [7] standard J2980 – pre uplnost
— [8] zaujimavy priklad HAZOP
— ODPORUCANIA :
— pri vytvarani HARA postupovat(najlepsie krok za krokom) podla prikladov v standardoch [6][7] a diplomovky [5] (a dalsich diplomoviek co mas k dispozici) –> nie je nutne aby si si vymyslel vlastnu metodiku – HARA sa da robit viacerymi sposobmi.
— mozes pokojne vypracovat porovnavaciu analyzu horeuvedenych postupov (textov) popisujucich vytvorenie HARA ako samostatnu podkapitolu 3 casti Tvojej DP –> je to tiez prinos Tvojej DP
Zdroje na MyDRIVE :
[1] …\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\220218_AUDIO_RECORD.mp3
[2] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\…_SY_HA.pdf
[3] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\…SRS2_Safety.pdf
[4] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\P 177302-1 Hazard and risk analysis.pdf
[5] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\Hazard identification and safety goals on power electronics in hybrid vehicles.pdf
[6] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\Extract of ISO 26262_3_en Annex B Hazard analysis and risk assessment.pdf
[7] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\J2980 Considerations for ISO 26262 ASIL Hazard Classification.pdf
[8] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\IEC61882 Hazard and operability studies (HAZOP studies) – Application guide i738548_en.pdf
****************************
Streda 15.2.2022 Poznamky z konzultacie – aktualizacia zadania DP p. doc. DRAHOS
****************************
Cieľom DP je analyzovať funkčnú bezpečnosť a navrhnúť postupy pre zabezpečenie funkčnej bezpečnosti v elektrických systémoch automobilov podľa normy ISO 26262.
- Naštudujte princípy funkčnej bezpečnosti a analýzy rizík podľa príslušných štandardov IEC 61508 a najmä ISO 26262.
- Spracujte problematiku elektrických vozidiel z pohľadu funkčnej bezpečnosti.
- Spracujte postupy pre analýzu rizík a vyberte vhodnú metodiku (napr. HARA a pod.) pre aplikáciu v elektrických vozidlách.
- Aplikujte metódu FMEA pre komponent „battery pack“ elektrického vozidla ako súčasť bezpečnostnej analýzy.
- Realizujte navrhnuté postupy ako prípadovú štúdiu na konkrétnom vozidle.
- Navrhnuté postupy a výsledky analýz riadne zdokumentujte podľa príslušných štandardov.
****************************
Piatok 28.1.2022 Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
— [1] posledna verzia DP
— hotova prva kapitola
— JuPa je s kapitolou spokojny – musi ju este takto ako je komplet prejst
[1] …\220128 DP BELUSKO\DP_Belusko_5_28_1_22.docx
****************************
2. kapitola: Analyticka cast – Pracovne vystupy z koncepcnej faze vyvoja elektrickeho/hybridneho vozidla z pohladu funkcnej bezpecnosti (10-15 stran)
****************************
ULOHA: vytvorit vybrane Pracovne vystupy z koncepcnej faze vyvoja elektrickehoo vozidla (green team elektroformula)z pohladu funkcnej bezpecnosti
POZNAMKY:
— do konca februara 2021: prace na HAZOP a HARA pre elektroformulu STU (Green Team) pre kap.2. na baze DP Neblett s vyuzitim SW HAZOP+
— vstupom HARA je urcenie Safety goals na urovni vozidla (vehicle) a tie treba urobit pre Green Team.
— pokusit sa urobit „port“ pristupu Nebletta na elektroformulu GreenTeam zamerat sa na Battery pack
— mame dokumentaciu k Green Teamu – je to na GD
****************************
3. Navrhovo realizacna cast (10-20 stran)
****************************
ULOHA: vytvorit System FMEA k battery packu pre Green Team (projekt: ELEKTROFORMULA STU)
POZNAMKY:
— pomoze nam Thomas Weber pocas staze v BUHLI
— pojde o systemova FMEA na urovni vehicle (efekt vozidlo, chybovy mod battery pack a chyby na urovni elementov battery packu )
— budeme kontaktovat Sama ohladne vehicle efektov pri poruchovych stavoch bateriapacku – priciny poruchovych stavov bud predmetom safety analyzy pomocou System FEMA (t.j. „safety proof“)
****************************
Utorok 14.12.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
1. Pristup k dokumentacii elektroformuly Greenteamu
2. Licencia HAZOP+
3. Zaslana verzia DP BELUSKO
4. Dalsi postup prace
POZNAMKY:
1. Pristup k dokumentacii elektroformuly Greenteamu
— A. ich da na Google drive (ide o dva subory Word)
— A. mal prezentaciu pre GrenTeam a prezentoval Greenteamu co je HAZOP a HARA (v Neblettovi) a co je vysledok. Tim to prijal pacilo sa to timu, moze to posluzit buducnosti.
— myslienka pre obsah 3.cast DP (Elektroformula, Samuel MAZUR: funkcna bezpecnost battery boxu) je urobit dokaz bezpecnosti (safety proof) pre bateriovy box elektroformuly pomocu System FMEA (vzor.EPB, standard VDA-305-100)
2. Licencia HAZOP+ je ziskana – aktivacia SW bude urobena po Vianociach
3. Zaslana verzia DP BELUSKO
— zaslane [1]
— odporucania :
— presun kap.2.2 Bezpecnostne analyzy –> kap. 1.14,
— presun kap.2.2.2 HAZOP –> pred kap. 1.11 HARA
— v kap.2 sa budeme venovat HAZOP a HARA pre elektroformulu – postup a vysledky budu urobene podla NEBLETT()
Zdroje:
[1]…\211025 DP BELUSKO\DP_Belusko_4_14_12.docx
4. Dalsi postup
— na januar 2021 (do februara 2021): prace na HAZOP a HARA pre elektroformulu pre kap.2.
— funkcna bezpecnost battery boxu: o zaradeni casti do DP sa dohodneme na konci Januara 2022 (a potom budeme kontaktovat Sama ohladne vehicle efektov pri poruchovych stavoch bateriapacku – priciny poruchovych stavov bud predmetom safety analyzy pomocou System FEMA (t.j. „safety proof“)
****************************
Streda 10.11.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
1. Poslat zmluvu o mlcanlivosti Adriana B. s SG – chce vediet s kym ju podpisal
2. Thomas W. by bol rad aby DP bola napisana v ENG
3. Dalsia aktivity Adriana v BUHLI budu metody FMEA a FTA
4. Prejst si master thesis Neblet(2018)[3] a zistit s akymi vstupmi robil
5. licencia k Isograph HAZOP+ – ziskat do staze k BUHL
6. ELEKTRO FORMULA: pokusit sa ziskat pristup k systemovej a el.dokumentacii
POZNAMKY:
— poznamky ku kap.1:
— citovat k FMEA (1.12.2) spolocny standard AIAG & VDA [1]
— citovat k FTA [2]
— popis dalsich prac na kap.2 (max.10-15 stran)
2.1 Študentská elektrická formula – popis
— popis SYSTEM + HW
2.2 <— PRESUN — 1.12 Analýza nebezpečenstva a rizika (Hazard and risk analysis) <– premenovat Bezpecnostne analyzy …
— uvod – navigacny text popisujuci preco a co tu budeme pisat
2.3 Popis vybranych pracovnych vystupov z bezpecnostnych analyz
— zobrat Neblet(2018) a Appendix A,B,C v tejto praci
— vystup z Isograp HAZOP+
— popis dalsich prac na kap.3 (max.5 stran)
— kapitola bude nieco ako dodaci list
— koncentrovat v dalsej vyskumnej praci na:
— na tvorbu HAZOP a HARA pre Elektroformulu podla metodologie uvedenej v master thesis NEBLET(2018)[3]
— spracovat vystupy aj v Isograph HAZOP+
ZDROJE:
[1] … \201127 STUDY AIAG and VDA FMEA standard\AIAG-VDA FMEA Handbook ENG .pdf
[2] … \211013 BOSCH FTA booklet-no15-fault-tree-analysis_EN.pdf
[3] … \Master_Thesis_Neblet_Application_of_Functional_Safety_Standards_to_the_Electrification_of_a_Vehicle_Powertrain_2018.pdf
****************************
Stvrtok 24.9.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
— AB napisal teoreticku cast [1] ktoru sme presli a navrhli sme mozne opravy
— AB bude pracovat na analytickej casti a uvidime sa o mesiac (koniec oktober 2021)
— v ramci analytickej casti AB nastuduje a popise 3 case study – bezpecnostne analyzy troch elektrickych/hybridnych systemov
[1] …\210924 DP BELUSKO konzultacia k teoretickej casti\DP_Belusko_3_20_9_21.docx
****************************
Stvrtok 9.9.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
— AGENDA:
— 13.9.2021 Stretnutie v GREEN TEAME
— 1. TEORETICKA CAST:
— bude mat okolo 30 stran
— treba dokoncit zoznam literatury a popisy obrazkov, obsah aj druhej a tretej kapitoly (staci hruby obsah a rozsah)
— TERMIN ukoncenia 1. kapitoly: 19.september
— 2. ANALYTICKA CAST:
— analyzovat dostupne Safety analyzy (medzi nimi je aj HARA) zo zdrojov:
— zaverecne prace (USA, Austria)
— E-gas monitoring system (pouziva SG)
— spravy NTS
— Safety requirementy su tvorene SG a FSR a su vysledkom HARA pre vehicle
— Safety concept pre konkretny modul systemu itemu a sklada sa z Functional saftey concept (FSC) a Technical safety concept (TSC)
— FSC ma na vystupe FSR pre dany modul
— TSC zasa vygeneruje safety requirementy pre jednotlive elementy systemu
— snazit sa vzdy pri analyze prace „namapovat“ si pojmy a postupy na ISO 26262
— napriklad pozriet si prerekvizity v standarde pre kazdy work product (napr: FSC,TSC, …)
— 3. NAVRHOVO REALIZACNA CAST:
— tretia cast sa bude zaoberat tvorbou HARA pre elektroformulu, ktora sa metodicky robi podla standardu SAE J2980
— netreba zabudat ze HARA a odvodenie SG a FSR sa vzdy tyka „vehicle levelu“
****************************
Utorok 17.8.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
— AB je uz v time Green studentskej formuly na STU BA
— AB predpoklada podpisanie zmluvy o stazi v SG koncom augusta 2021 (asi 1 den v tzydni, dokopy 360 hodin za 10 mesiacov)
— AB sa prihlasi a zucastni programe Young Engineer LINK na info k programu: https://emobility-schaeffler.sk/young-engineer/
— nasledujuca konzultacia v piatok 3.9.2021 o 10,00
POZNAMKY k PISANIU DP:
— JuPa odporuca ukoncit pisanie TEORETICKEJ casti v rozsahu 30 stran do konca augusta 2021
— Standard ISO 26262 necitovat ako celok, ale citovat jednotlive jej casti
— analyza konkretnych e HARA pre studentske formuly budu spracovane v kap.2 (ANALYTICKA cast) podla vzorovych zavercnych prac (jedna USA a dve z Rakuska)
— treba si prestudovat a premysliet vo vztahu k formulacii safety requirementov (t.j. HARA, Safety Goals, Functional Safety Requirements) vzorove riesenie „E-gas monitoring system“ [1]. My v DP mame formulovanu temy tykajucu sa pohonnej jednotky (t.j. studentskej elektroformuly)
— tretia cast sa bude zaoberat tvorbou HARA pre elektroformulu, ktora sa metodicky robi podla standardu SAE J2980
— netreba zabudat ze HARA a odvodenie SG a FSR sa vzdy tyka „vehicle levelu“
— STUDIUM: JuPa odporuca studium clankov systemovych architektur hybridnych vozdiel – je to zakladna abeceda :
1. Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) – architectures [2]
2. Understanding micro mild full and plug-in hybrid electric vehicles [3]
3. Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) – introduction [4]
— STUDIUM: AB odporuca studium nasledujucich zdrojov:
1. NHTSA (2012): InsIghts from UnIntended AccelerAtIon the safety Promise and challenge of Automotive electronics [5]
2. NHTSA (2016): Assessment of Safety Standards for Automotive Electronic Control Systems prehlad standardov funkcnej bezpecnosti vratane ISO 26262[6]
3. NHTSA (2018): Functional Safety Assessment of a Generic, Conventional, Hydraulic Braking System With Antilock Brakes, Traction Control, and Electronic Stability Control[7]
4. TOP: NHTSA (2019)(465 stran): Becker, C., Nasser, A., & Attioui, F. (Functional safety assessment of a generic accelerator control system with electronic throttle control in hybrid electric vehicles with a gasoline internal combustion engine. Toto je naozaj TOP lebo obsahuje HARA analyzu vo vztahu k roznym architekturam HEV [8]
5. TOP: NHTSA (2018) (465 stran): Functional safety assessment of a generic accelerator control system with electronic throttle control in diesel-fueled vehicles – velmi dobra analyza diesel vozidla vo vztahu k HEV [9]
[1] SG NET: https://sconnect.schaeffler.com/docs/DOC-110840
LOCAL: c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\ak-egas-v5-5-en-130705.pdf
[2] https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/mild-hybrid-electric-vehicle-mhev-architectures/
LOCAL: c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) – introduction.pdf
[3] https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/micro-mild-full-hybrid-electric-vehicle/
LOCAL: c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Understanding micro mild full and plug-in hybrid electric vehicles.pdf
[4] https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/mild-hybrid-electric-vehicle-mhev-introduction/
LOCAL: c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) – introduction.pdf
LOCAL:
[5]c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\The_Safety_Promise_and_Challange_of_Automotive_Electronics_NHTSA.pdf
[6]c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Assessment of Safety standards_Automotive_Electronic.pdf
[7]c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Functional_Safety_Assessment_Brake_Hydraulic.pdf
[8]c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Functional_Safety_Assessment_Electronic_Throttle_in_HEV.pdf
[9] c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Functional_Safety_Assessment_Electronic_Throttle.pdf
****************************
Stvrtok 15.7.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
- AGENDA: Uvidime sa druhy tyzden augusta
- POZNAMKY k PISANIU DP:
- Teoreticka cast:
- kap. elektrifikacia hnacieho ustrojenstva aut (ZDROJE: UAMT BA ak su … )
- odporucam neist do sirky v pripade popsu normy IEC 61508
- (5 stran) spracovat standard ISO26262 (ZDROJE: BC BALCO)
- zamerat sa na Management ISo26262-2:2018, Concept ISO26262-3:2018, System ISO26262-4:2018 a FUSAF Guide ISO26262-10:2018
- velmi dobra cast, ktora sa venuje „safety requirementom“ ISO 2626-8:2018 clause 6 (6 Specification and management of safety requirements). Veta: „The management of safety requirements includes obtaining agreement on them, obtaining commitments from those implementing the safety requirements, and maintaining traceability.„a obrazok „Figure 2 — Structure of safety requirements“
- drzat sa knihy ROSS
- (5 stran) Popisat koncept ASIL v ISO26262-9:2018 a v ISO26262-10:2018 a v norme SAE J298 (TASK: doplni Jupa + UPLOAD GD: DONE: mame to na GD, vid zdroje [1] )
- drzat sa knihy ROSS
- (5 stran) tu dat kapitola venovana HARA podla struktury podla „HARA at vehicle level according to standard ISO 26262 and standard SAE J2980 (Considerations for ISO 26262 ASIL Hazard Classification“
- SAE J2980 obsahuje vyborne example ako urobit HARA (TASK: Jupa doplni SAE J2980 + UPLOAD GD; DONE: mame to na GD, vid zdroje [1] )
- DOPLNENE PO KONZULTACII: treba si zbezne prejst adresar na GD: /201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles a komentare k suboroch v nom v blogu- subore GD: /201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles/Blog-zaznam reserse.txt
- (2 strany) spomenut ASPICE standard a spojenie s ISO26262 (ZDROJ: TASK: doplni Jupa + UPLOAD GD : JupA: neskor )
- Analyticka cast:
- studovat hotovove HARA
- DOPLNENE PO KONZULTACII: treba si podrobne prejst adresar na GD: /201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles a komentare k suboroch v nom v blogu- subore GD: /201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles/Blog-zaznam reserse.txt
- AGENDA: popisat SW HAZOP+ (TASK AB: nainstalovat a prekumat ci sa hodi do DP)
- Prakticka cast:
- AGENDA: Elektroformula „GreenTeam“ STU BA – nadviazany kontakt : Adrian pisal, ze chce robit HARA podla struktury podla „HARA at vehicle level according to standard ISO 26262 and standard SAE J2980 (Considerations for ISO 26262 ASIL Hazard Classification“
- ZDROJE:
- [1] EXAMPLES_OF_HARA/J2980_Considerations_for_ISO_26262_ASIL_Hazard_Classification.pdf
****************************
Stvrtok 8.7.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
- Adrian nastupil 6.7. na letnu brigadu do SG KNM – plan na najblizssie obdobie : do konca jula 2021 by spracoval teoreticku cast diplomovej prace
- v teoretickej casti treba vymedzit pojem HARA (Hazard And Risk Analysis)
- v studiu (priprava na analyticku cast) diplomovej prace sa zamerat na tie diplomove prace kde sa realizovala HARA pre skolske elektricke formuly
****************************
Stvrtok 10.6.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
- mame rozpracovany pristup k dokumentacii a konzultacie k studentskej Elektroformule na 3 SK fakultach, jedna nam to uz prislubila
- navrhujeme pre navrh HARA pre Elektroformulu pouzit specialny sw Hazop+ spolocnosti Isograph Software (https://www.isograph.com/blog/hazop-software-module/)
****************************
Stvrtok 27.5.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
- konzulatciu sme nahradili email komunikaciou
- JuPa poziadal o moznost pristupu k dokumentacii potrebnej k e-formule tri SK fakulty –> zatial jedna odpoved je pozitivna
- Adrian nastupi na staz v Schaeffleri KNM 6.7. 2021
- Dalsia konzulatcia bude dohodnuta neskor
****************************
Stvrtok 29.4.2021 18,00-19,30 (1.5h) Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
1. Spolupraca univerzity a praxe: JuPa posle kontaktne emaily prof. KUTISOVI (UAMT) a Ing. KLIMKOVI (R&D Schaeffler Kysuce)
2 . Na Google Disk JuPa nahra dalsie info – napr. prednaska o elektromobilite
3. Adrian sa bude venovat prvej casti DP az po skuskovom obdobi
4. Dalsie SKYPE stretnutie stvrtok 27.5.o 18,00
****************************
Piatok 19.3.2021 15,00-17,30 (2.5h) Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
1. JuPa posle zapis z konzultacie doc.DRAHOSOVI s tym ci suhlasi s postupom
2. JuPa kontaktuje doc. MAGDOLEN, SjF STU vo veci ziskania kontaktu na tim elektroauto STU
3. Na Google Disk boli nahrate dalsie veci – napr. ISO26262 [1], priklady HARA [2],
4. Zadanie SP [3] mame
5. Dalsie stretnutie piatok 23.4.o 15,00
[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\ISO_FDIS_26262 2018 FINAL DRAFT\
[2] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\__AGENDA\Screenshot_DP.png
****************************
****************************
SUMAR / ZAVERY:
****************************
— tema diplomovej prace : Uplatňovanie noriem funkčnej bezpečnosti v elektrifikácii hnacieho ústrojenstva vozidla
ABSTRAKT:
— Diplomova praca sa zaobera koncepcnym a systemovym navrhom eletrickeho/hybridneho vozidla z pohladu funkcej bezpecnosti a standardu ISO26262:2018
— V prvej casti praca sa zaobera zakladnymi pojmamy z predmetnej oblasti,v druhej casti sa rozoberaju pracovne vystupy z koncepcnej faze. Tretia cast sa zaobera:
— variant A Navrh implementacie E-GAS monitoring konceptu pre nabijaciu jednotku vozdila [3][D0] – edukacny vyznam vystupu prace
— variant B Koncepcna analyza funkcnej bezpecnosti elektrickeho vozidla („Elektroformula“) podla vzorov [5] a [7] kapitola 6 a 7 –> ciel je navrhnut optimalnu architekturu s cielom zmiernit riziko tzv. fault stavov
— variant C Koncepcna analyza funkcnej bezpecnosti elektrickeho autonomneho vozidla – problematika SOTIF resers [6]
ZDROJE:
[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\E-GAS monitoring concept\
[2] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\__STUDY FSM & LiPo charger\
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\__STUDY FSM & LiPo charger\BLOG STUDY LiP CHarger.txt
[4] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\__STUDY FSM & LiPo charger\D0_Attachment_0.pdf
[5] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Neblet_Application_of_Functional_Safety_Standards_to_the_Electrification_of_a_Vehicle_Powertrain_2018.pdf
[D0] /* D0_Electric Vehicle Enhanced Range, Lifetime And Safety Through INGenious battery management — EU financovana studia EU ISO26262 (TOP zdroj)
[6] https://de.wikipedia.org/wiki/SOTIF
[7] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Reinhofer_2015_Fail_operational_architectures_for_electric_propulsion_systems_2015.pdf
****************************
****************************
DETAILNA STRUKTURA PRACE:
****************************
UVOD
****************************
1. kapitola: Vymedzenie zakladnych pojmov z predmetej oblasti (30 stran)
****************************
1.1 Hnacie ustrojenstvo vozidla a jeho elektrifikacia
1.2 Standardy pre riadenie funkcnej bezpecnosti [2][3]
1.3 Standard funkcnej bezpecnosti ISO26262:2018 v automobilovej technike [1]
1.5 Koncepcny navrh automobilu z pohladu funkcnej bezpecnosti
— popis tzv. koncepcnej faze vyvoja [1][4] a standard J2980 [7]vymedzenie ASIL
1.6 Systemovy navrh automobilu z pohladu funkcnej bezpecnosti
— popis tzv. koncepcnej faze vyvoja [1][5]
1.7. SOTIF Safety Of The Intended Functionality
[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\Automotive_BOOKS\TOP FSM ROSS Functional Safety for Road Vehicles 2016.pdf
[2] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\Automotive_BOOKS\TOP FSM Safety Critical Systems Handbook_ A STRAIGHTFOWARD GUIDE TO FUNCTIONAL SAFETY.pdf
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\Automotive_BOOKS\190518 Zvolavacky aut diplomovka L.BALCO\
[4] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\ISO_FDIS_26262 2018 FINAL DRAFT\NA052-00-32-08-01AK_N0259_259_ISO_FDIS_26262-3_E.pdf
[5] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\ISO_FDIS_26262 2018 FINAL DRAFT\NA052-00-32-08-01AK_N0260_260_ISO_FDIS_26262-4_E.pdf
[6] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Blog-zaznam reserse.txt
[6] [PRILOHA_1]
[7] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\J2980_Considerations_for_ISO_26262_ASIL_Hazard_Classification.pdf
****************************
****************************
2. kapitola: Analyticka cast – Pracovne vystupy z koncepcnej faze vyvoja elektrickeho/hybridneho vozidla z pohladu funkcnej bezpecnosti (20 stran)
****************************
— popis vystupov z koncepcnej faze
— pripadove studie HARA [1][2][3][4][5][7][13] a aj v norme [12]
— pripadove studie Safety Concept [8][9]
— prejst resers [1][PRILOHA_1]
— prejst adresare [10] (tento by mal byt prejdeny aj [1][PRILOHA_1])a [11]
[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Blog-zaznam reserse.txt
[2] [1][PRILOHA_1]
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Hazard identification and safety goals on power electronics in hybrid vehicles.pdf
[4] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Neblet_Application_of_Functional_Safety_Standards_to_the_Electrification_of_a_Vehicle_Powertrain_2018.pdf
[5] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Reinhofer_2015_Fail_operational_architectures_for_electric_propulsion_systems_2015.pdf
[6] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Functional_Safety_Concept_Design_of_Hybrid_Electric_Vehicle_following_ISO_26262_2020_06941120.pdf
[7] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\The_Functional_Safety_Analysis_and_Design_of_Dual_Motor_Hybrid_Bus_Clutch_System_2018_08690366.pdf
[8] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\AUTOSAR_EXP_SafetyUseCase.pdf
[9] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\E-GAS monitoring concept\SCHAEFFLER SOURCE Standardized E-Gas Monitoring Concept for Gasoline and Diesel Engine Control Units ak-egas-v5-5-en-130705.pdf
[10] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\
[11] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\
[12] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\J2980_Considerations_for_ISO_26262_ASIL_Hazard_Classification.pdf
[13] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\MASTER_THESIS_ECU with Safety Features for a Formula Student Electric Race Car based on FreeRTOS_2013.pdf
****************************
****************************
3. Navrhovo realizacna cast (10-20 stran)
****************************
— variant A Navrh implementacie E-GAS monitoring konceptu pre nabijaciu jednotku vozdila [3][D0] – edukacny vyznam vystupu prace
— variant B Koncepcna analyza funkcnej bezpecnosti elektrickeho autonomneho/s vodicom vozidla STU podla vzorov [5] a [7] kapitola 6 a 7 –> ciel je navrhnut optimalnu architekturu s cielom zmiernit riziko tzv. fault stavov
— variant C Koncepcna analyza funkcnej bezpecnosti elektrickeho autonomneho vozidla – resers [6]
[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Blog-zaznam reserse.txt
[2] [1][PRILOHA_1]
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Hazard identification and safety goals on power electronics in hybrid vehicles.pdf
[4] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Neblet_Application_of_Functional_Safety_Standards_to_the_Electrification_of_a_Vehicle_Powertrain_2018.pdf
[5] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Reinhofer_2015_Fail_operational_architectures_for_electric_propulsion_systems_2015.pdf
[6] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Functional_Safety_Concept_Design_of_Hybrid_Electric_Vehicle_following_ISO_26262_2020_06941120.pdf
[7] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\The_Functional_Safety_Analysis_and_Design_of_Dual_Motor_Hybrid_Bus_Clutch_System_2018_08690366.pdf
[8] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\AUTOSAR_EXP_SafetyUseCase.pdf
[9] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\E-GAS monitoring concept\SCHAEFFLER SOURCE Standardized E-Gas Monitoring Concept for Gasoline and Diesel Engine Control Units ak-egas-v5-5-en-130705.pdf
[10] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\
[11] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\
[12] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\J2980_Considerations_for_ISO_26262_ASIL_Hazard_Classification.pdf
****************************
****************************
ZAVER
****************************
****************************
BIBLIOGRAFIA
****************************
*/