BC NOVOCKY Tvorba používateľských rozhraní GUI pre vnorené systémy založená na webových technológiách
- BC NOVOCKY 7.konzultacia 2.1.2021 17,00-18,00
AGENDA:
— Adam poslal verziu prace [1]
[1]c:\Users\Juraj\Downloads\201202 AGENDA FIIT Vedenie zaverecnych prac\BC NOVOCKY\xnovocky_STU_FIIT_Bachelor_Thesis.pdfPROJEKT:
— doplnit a opravit citacie
— doplnit obrazok 3.2 a uviest zdroj vlastne spracovanie
— zmenit text zhodnotenie podla zadania a SK anotacie
— doplnit obrazok GUI a ENERGIA – vid Google-obrazky
— snazit sa aby v obrazkoch a ich popise boli pojmy zo zadania (node.js, JSON, TMS430, GUI, CODE COMPOSER …)
— neskor – v lete v resersi spomenut aj dalsie aktivity okolo vytvarania GUI rozhrani na baze Node.jsBC NOVOCKY 6.konzultacia 30.12.2020 17,00-18,00
AGENDA:
1. Adam poslal verziu prace BCP1 [1][1] c:\Users\Juraj\Downloads\201202 AGENDA FIIT Vedenie zaverecnych prac\BC NOVOCKY\29_12_04_STU_FIIT_Bachelor_Thesis_Slovak_University_of_Technology.pdf
PROJEKT:
— velmi dobra logicka struktura prace – da sa na nej postavit cela BCP
— este DOROBIT v BCP1: v celom texte chybaju odkazy na zdroje podla ISO690 Prvy prvok a datum a zoznam literatury – to musi byt dorobene v ramci BCP1
— este DOROBIT v BCP1: povkladat (zopar, aj zoskenovane/prevzate) obrazky, dat im popisky a uviest zdroje (alebo napisat vlastne sparcovanie)
— este DOROBIT v BCP1: napisat co bude obsahom nacatych kapitol 3.5 Návrh riešenia GUI na báze webového rozhrania a 3.6 Návrh Spôsobu overenia
— este DOROBIT v BCP1: podla [1] by tam mala byt kapitola X.ZHODNOTENIE . Tam dat vlastnymi slovami co som doteraz urobil, co by som chcel urobit a co by malo byt mojim prinosom prace. Pokojne sa to moze zopakovat to co je v kap.3. V texte co by som chcel urobit treba prejst zadanie vetu po vete a malo by sa to v tom objavit – napriklad kde bude popis API ? Zadanie prechdzaju vseci.[1] https://www.fiit.stuba.sk/buxus/docs/organizacia_studia/pokyny/ZP-clenenie-pokyny.pdf
BC NOVOCKY 4.konzultacia 21.11.2020 18,00-19,00
— termin odovzdania BcP.1 je 4.januar 2020
— formalne clenenie BcP1 [https://www.fiit.stuba.sk/buxus/docs/organizacia_studia/pokyny/ZP-clenenie-pokyny.pdf]
—
PROJEKT:
— presli sme si email komunikaciu
— ako napisat sprievodnu spravu k BcP.1. – musi byt forma Bc. Prace
— obsah podla [https://www.fiit.stuba.sk/studium/bakalarsky-projekt/bp.html?page_id=1862]
— forma poda [https://www.fiit.stuba.sk/buxus/docs/organizacia_studia/pokyny/ZP-clenenie-pokyny.pdf]by malo ist o tieto kapitoly— navrh obsahu sprievodnu spravu k BcP.1.:
— 1. kap. : Uvod (co predmetom prace, co je cielom a potom popisat jednotlive kapitoly spravy)— 2. kap. : teoria co tam ma byt „Analýza problému Táto časť bakalárskeho projektu má:
— poskytovať obraz o stave riešenia daného problému známeho z preštudovanej literatúry (nielen informácie z prednášok, prípadne skrípt a katalógov),
— porovnanie podobných riešení, ich kategorizáciu s uvedením charakteristických atribútov atď., podľa charakteru bakalárskeho projektu
— zdôvodnenie voľby spôsobu riešenia a stručný opis celkového spôsobu riešenia (napr. v opise sa treba sústrediť na prípadné modifikácie použitých štandardných metodík a ich zdôvodnenie z hľadiska splnenia cieľov projektu)“— NAS NAVRH 2. KAPITOLY : Analýza tvorby grafickych pouzivatelskych rozhrani (GUI) na baze webovych technologii
Analyzujte princípy riešenia GUI vo všeobecnosti a technológiu programovania softvérovej architektúry klient server v jazyku JavaScript založenej na v účasnosti veľmi populárnej technológii node.js.
Návrh a implementácia
Navrhnite a implementujte vlastné GUI pre vnorené zariadenie (embedded system), ktoré dodá pre GUI údaje v podobe formátu JASON (tieto sa budú vizualizovať v GUI). Vnorené zariadenie bude realizované na báze mikropočítača od spoločnosti Texas Instruments a bude sa programovať v jazyku C a vo vývojovom prostredí (IDE) „Energia“ čo je klon známeho IDE pre platformu Arduino.
Spôsob overenia riešenia
Webové riešenie softvérovej architektúry klient – server postavte na hotových hardvérových a softvérových prvkoch. GUI sa vytvára pomocou automatického generovania JavaScript kódu pomocou špeciálneho cloudoveho nastroja od Texas Instruments (“ TI GUI Composer „). Tento môže byť následne modifikovaný.— 2. kap. Analýza tvorby grafickych pouzivatelskych rozhrani (GUI) na baze webovych technologii
— 2.1 Softverova architektura klient – server a webove aplikacie
— co je web a ako bezi web, protokoly
— 2.2 Programovanie klientskej strany webovych apliakcii
— webovy prehliadac ako runtime prostredie, ECMA – Javascript, Typescript
— 2.2 Programovanie serverovskej strany webovych aplikacii
— Ruby on Rails, Django, Node.js + Java EE
— 2.3 Tvorba grafickych pouzivatelskych rozhrani (GUI)
— definicia GUI, druhy GUI a webove GUI
— 2.4 Vnorene (embedded systemy) systemy
— definicia vnor systemov
— spomenut priklad vnoreneho systemu TI – obidve dosky
— 2.5 JSON – suborove formaty pre vzajomnu vymenu udajov
— definicia
— motivaci apreco to spominame tu v tejto casti
— 3. kap.: Popis systemu a softveru
— 3.1.Popis systemu a poziadavky nan
— pojmy z zivotneho cyklu tvorby systemov a softveru
— http://www.automotivespice.com/fileadmin/software-download/AutomotiveSPICE_PAM_31.pdf
— 3.2 Navrh riesenia systemu
— zobrat z tutorialu klient – server architektura & vnoreny system –> systemova poziadavka je vytvorit GUI
— 3.3.Popis softveru a poziadavky nan
— 3.3.1 Navrh riesenia sw modulu pre vnoreny system
— kod co je v Energii urobeny – staci dat vyvojovy diagram (kvoli miestu ) a popis JSON dat priamo ako je to v tutorialy
— 3.3.1 Navrh riesenia GUI na baze weboveho rozhrania
— prebrat z tutorialu
— 3.4 Navrh sposobu overenia— kap.4. ZHODNOTENIE
— par riadkov …moze byt diskusia— LITERATURA
— literatura musi byt zahranicna
— dobre su aj knihy
MSP430 Microcontroller Basics https://1lib.eu/book/703090/12f101
Getting Started with the MSP430 Launchpad https://1lib.eu/book/2204984/f810e2
Introduction to Embedded Systems Using Microcontrollers and the MSP430 https://1lib.eu/book/2748713/6cb400
Microcontroller Engineering with MSP432 Fundamentals and Applications https://1lib.eu/book/2841215/e6d2d2
Embedded Systems Design with the Texas Instruments MSP432 32-bit Processor https://1lib.eu/book/2929167/46533a
— zdroj knih v text eprace DP POLAKOVA https://is.ambis.cz/th/14379/bisk_b/?lang=sk - — emailom poslem vzorovy obsah a rozsah vytvoreny vo Worde
- BC NOVOCKY 3.konzulatcia 6.11.2020 18,00-19,00
AGENDA:
— predlzilo sa odovzdanie pisomnej casti ako Bakalarsky projekt 1. – predlzili na 3. januar (vid. https://www.fiit.stuba.sk/studium/bakalarsky-projekt/bp1.html?page_id=1863)
— ULOHA JuPa: Pripravit osnovu priebeznej spravy projektu Bakalarsky projekt 1PROJEKT:
— dokoncenie studia tutorialu GUI composer-a – je prejdeny do 1/2 –> budeme pokracovat, mal by sa objavit problem veduceho – ked nebude tak je to fajn
— co este v zime, t.j. zakladom „zimnej casti“ bude analyza projektu :
— prioritne je dokoncit uplne tutorial GUI Composera a s aplikaciami na obidvoch doskach (priklady pre ne su sucastou tutorialu)
— zvladnut vzorovy program v ENERGII do takej miery ze budeme ho vediet modifikovat
— zvladnut deployment aplikacie vytvorenej v GUI Composeri
— MYSLIENKA: overit ci je vyexportovana aplikacia z GUI Composera modifikovatelna/pouzitelna
— MYSLIENKA: stoji za uvahu prejst si aj POLYMER kniznicu [1] a pokusit sa ju najst v tom, co vytvara GUI Composer
— nezabudnut ze sucastou popisu v projekte bude aj popis algoritmu/programu na HW (t.j. kod vytvoreny v Energii)
— v ENERGII je mozne aj pracovat s umelymi udajmi a ich vysielanim v JSON formate na USB (seriova komunikacia)a vizualizovat udaje[1] https://polymer-library.polymer-project.org/3.0/docs/about_30 - BC NOVOCKY 2. konzulatcia 17.10.2020 19,00-20,00
AGENDA:
— prechadzame charakter a povinne zlozky bc prace [1].
— Bc praca je vlastne sprievodna sprava k vytvorenemu sw –> vychadza sa z „V“ modelu
— dava na zvazenie napisat a objait pracu v anglictine
— v pojmoch a postupu vyjdeme z „V“ modelu standardu ASPICE, casovy plan projektu urobime pomocou Gantovho diagramu
ULOHA JuPa: vytvorit hruby nacrt obsahu do 2.urovne na zaklade [1], detailnejsi obsah sa vytvori po ustaleni zadania softveru
[1]https://www.fiit.stuba.sk/studium/bakalarsky-projekt/bp.html?page_id=1862PROJEKT:
— JuPa ukazal vzorovy GUI projekt [2] vytvoreny pre MSP432P401R a dosku BOOSTXL-SENSORS [3]
— NEW: nevieme ci je tento projekt je pre pouzitelny – podla vsetkeho kod vytvoreny v „TI GUI composer“ je open – source
— NEW: podla informacii o tomto projekte (vid. HELP–>ABOUT) [2, GUI] ide o opensource projekt a bola vyuzita kniznica POLYMER [4] (NEW)
— ULOHA: preskumat, ci sa daju GUI vytvorene v „TI GUI composer“ zpatne analyzovat
— Vyvojove IDE pre obe dosky Energia sa da stiahnut z [5] a bezi aj pod MAC OS X (NEW)
— NEW: JuPa odskusal naprogramovaty 5529 z Energie a taktiez z aplikacie CCS v cloude
— NEW: nasledne po naprogramovani dosky 5529 ciastocne fungovali GUI vytvorene v „TI GUI composer“ okrem riadenia LEdiekULOHA DO BUDUCEJ KONZULATCIE:
— prejst tutorial GUI Composer User’s Guide [6] – mame obe dosky [7][1] download ENERGIA https://energia.nu/download/
[2]
GUI: https://dev.ti.com/gallery/view/21031/BOOSTXL_SENSORS_GUI_ET/ver/1.4.0/
FW MSP432: file:///C:/ti/simplelink_msp432p4_sdk_3_40_01_02/examples/nortos/MSP_EXP432P401R/demos/boostxl_sensors_sensorgui_msp432p401r/README.html
GUI: iMAC: c:\Users\Juraj\Downloads\201018 INSTALL BOOSTXL-SENSORS_GUI_ET\
[3] Sensors BoosterPack Plug-In Module BOOSTXL-SENSORS, https://www.ti.com/tool/BOOSTXL-SENSORS
http://software-dl.ti.com/msp430/msp430_public_sw/mcu/msp430/BOOSTXL-SENSORS/latest/index_FDS.html
https://www.ti.com/lit/ug/slau666b/slau666b.pdf?ts=1602950479610&ref_url=http%253A%252F%252Fsoftware-dl.ti.com%252F
[4] https://polymer-library.polymer-project.org/1.0/docs/devguide/feature-overview
[5] https://energia.nu/download/
iMAC: c:\Users\Juraj\Downloads\201018 INSTALL Energia-1.8.10\
[6] https://dev.ti.com/gc/designer/help/GC_UserGuide_v2/index.html
[7]
– pozor pre komunikaciu medzi cloud-om a doskou musi byt nainstalovany program TICLOUDAGENT – automaticky sa vsak doinstaluje
LOCAL iMAC: c:\Users\Juraj\Downloads\201018 INSTALL ticloudagent__2\ - BC NOVOCKY 1. konzultacia sobota 3.10.2020 19,00-20,00
- AGENDA:
- — formalna stranka prace vyjde zo smernice FIIT ako pisat zav. prace – ULOHA AN: najst smernicu
- — ULOHA AN: zohnat template Bc prace – aky je minimalne potrebny pocet stran BcP ? UNIZA ma do 40 stran
- — ULOHA AN: pohladat vzory BcP zameranych na IoT a JavaScript – pozriet sa po adrese centralne registra : https://crzp.cvtisr.sk/
- — obsah a rozsah prace:– mali by sme do konca januara mat napisanych 20-25 stran textu z teorie
- DISKUSIA :
- tema web technologii: https://dev.ti.com/gallery/search/MSP432
- — nastroje TI Dev Tools pre procesory Texas Instruments su na cloude https://dev.ti.com/ – treba sa zaregistrovat
- — GUI Composer: „nas nastroj“
- — vzorovy priklad kt by sa mohol rozchodit s GUI Composerom by mohol byt napr. : https://dev.ti.com/gallery/ MSP430F5529 Dashboard Demo
- — GUI Composer turial video:
- https://www.youtube.com/watch?v=GKphHq9S3wM&list=PL3NIKJ0FKtw4w_bK7FASz6RrTZb8PD3j5&index=2&t=27s&ab_channel=CodeComposer
- https://www.youtube.com/watch?v=QrWOAhMtxDs&list=PL3NIKJ0FKtw4w_bK7FASz6RrTZb8PD3j5&index=14&t=6s&ab_channel=CodeComposer
- — GALLERY: https://dev.ti.com/gallery/ – hotove riesenia
- — ULOHA J.P. zistit ci GALLERY obsahuje viac prikladov na MSP4305529
- Odpoved: ano lahko sa to da najst staci dat do vyhladavania retazec „5529“ (https://dev.ti.com/gallery/search/5529)
- nasiel som aj dalsie prikaldy pre dalsi procesor MSP432 : https://dev.ti.com/gallery/search/MSP432
- — ULOHA J.P. zistit ci GALLERY obsahuje viac prikladov na MSP4305529
- — UNIFLASH flasher: https://dev.ti.com/uniflash/
- — ULOHA J.P. nabuduce ukazem flashovanie MSP4305529 pre demo projekt pomocou UNIFLASH a takisto debagovanie kodu v CCS
- — GUI Composer: „nas nastroj“
- Nakup dosiek
- — obchod pre nakup vyvojovych kitov je eshop : https://sk.farnell.com/
- — vyberieme si 2 launchpady z Users guide pre GUI composer (https://dev.ti.com/gc/designer/help/GC_UserGuide_v2/index.html):
- https://sk.farnell.com/texas-instruments/msp-exp430f5529lp/usb-launchpad-evaluation-kit/dp/3126119?st=msp430f5529%20launchpad
- https://sk.farnell.com/texas-instruments/msp-exp432p401r/dev-board-msp432-performance-launchpad/dp/3009876?st=msp432p401r
- ZADANIE BcP:
[iMAC NTBK: …\200806 AGENDA FIIT Navrh tem bakalarskych projektov\200809_navrh_BP_PANCIK_1.docx]
Bakalársky projekt
1 Typ Bakalársky projekt
2 Rok 2020/2021
3 Vedúci projektu doc. RNDr. Juraj Pančík, PhD.
4 Názov projektu v SJ: Tvorba používateľských rozhraní GUI pre vnorené systémy založená na webových technológiách
5 Študijný program Informatika
6 Plánovaný počet 2 študenti
7 Text zadania:
Predmet bakalárskej práce – motivácia :
Predmetom bakalárskej práce bude tvorba používateľských rozhraní GUI (Graphical User Interface) pre vnorené systémy (v práci sa použijú systémy od výrobcu Texas Instruments MSP430 – nie je to však podmienka). Práca sa bude venovať vytváraniu používateľských rozhraní GUI na báze webových technológii s využitím jazyka JavaScript a technológie node.js. Vizualizácia JSON údajov z vnorených systémov má široké praktické použitie.
Analýza
Analyzujte princípy riešenia GUI vo všeobecnosti a technológiu programovania softvérovej architektúry klient server v jazyku JavaScript založenej na v účasnosti veľmi populárnej technológii node.js.
Návrh a implementácia
Navrhnite a implementujte vlastné GUI pre vnorené zariadenie (embedded system), ktoré dodá pre GUI údaje v podobe formátu JASON (tieto sa budú vizualizovať v GUI). Vnorené zariadenie bude realizované na báze mikropočítača od spoločnosti Texas Instruments a bude sa programovať v jazyku C a vo vývojovom prostredí (IDE) „Energia“ čo je klon známeho IDE pre platformu Arduino.
Spôsob overenia riešenia
Webové riešenie softvérovej architektúry klient – server postavte na hotových hardvérových a softvérových prvkoch. GUI sa vytvára pomocou automatického generovania JavaScript kódu pomocou špeciálneho cloudoveho nastroja od Texas Instruments (“ TI GUI Composer „). Tento môže byť následne modifikovaný.
8 Poznámka pre študenta
Vyžaduje sa absolvovanie základného kurzu jazyka C (kurz procedurálneho programovania) a ochota naučiť sa pracovať s dobre zabehnutou embedded platformou ARDUINO (to bude zdroj JASON údajov pre vizualizáciu v GUI). Tiež sa počíta s tým, že študenti sa budú venovať tvorbe kódu v jazyku JavaScript a technológii node.js. Hardvér je k dispozícii a vedúci projektu má praktické skúsenosti so všetkými uvedenými technológiami – študentov uvedie a zaučí do nich. K dispozícii sú výborné informačné zdroje. Záujem na trhu práce o programátorov v jazyku JavaScript a node.js je veľký. Vizualizácia JASON údajov z vnorených systémov má široké praktické použitie.