MP Jakub VESELOVSKÝ (IV.C) : „Ovládač na elektrický skateboard“
- Téma: MP Jakub VESELOVSKÝ (IV.C) : „Vývoj elektrického skateboardu“
[13.1.2025, Zmena zadania, schvalene JuPa na konzultacii] - Hlavný cieľ: Realizácia funkčného vzoru elektrického skateboardu. Analýza, návrh a realizácia výkonovej časti, jej riadiacej jednotky a modulu diaľkového riadenia skateboardu. Overenie činnosti a vybrané merania.
- Čiastkové ciele:
- 1.Teoreticé východiská. Motivácia a návrh parametrov (požiadavky na systém, hardvér a softvér).
- 2.Analýza a návrh riešenia. Návrh architektúry riešenia systému. Návrh hardvéru a softvéru jednotlivývh modulov.
- 3.Realizácia funkčného vzoru. Realizácia výkonovej časti a jej riadiacej jednotky. Realizácia modulu diaľkového riadenia. Návrh a realizácia dosiek plošných spojov. Overenie činnosti a vybrané merania.
[16.10.2024, Zadanie schvalene JuPa pre naeditovanie pre elektronicku prihlasku]
Hlavný cieľ:
Hlavným cieľom projektu je navrhnúť a vytvoriť funkčný ovládač pre elektrický skateboard, ktorý umožní jednoduché a intuitívne riadenie.
Čiastkové ciele:
- Teória
Získať teoretické poznatky o fungovaní elektrických skateboardov a ich ovládačov.
Štúdium existujúcich riešení ovládačov pre elektrické skateboardy, ako napríklad Firefly Remote.
Preskúmať princípy bezdrôtovej komunikácie (NRF24), Hallovho efektu a ovládania rýchlosti pomocou PWM signálov.
Získať prehľad o bezpečnostných prvkoch, ktoré by mali byť súčasťou moderného ovládača (automatické vypnutie, ochrana proti prehriatiu). - Analýza
Analyzovať dostupné komponenty a technológie pre návrh ovládača.
Identifikovať kľúčové hardvérové komponenty (Arduino Nano, Hall Effect senzor, NRF24, OLED displej, Li-Po batéria).
Stanoviť požiadavky na výkon, spoľahlivosť a bezpečnosť.
Vytvoriť návrh dizajnu s dôrazom na ergonómiu a užívateľské rozhranie.
Preskúmať možnosti prispôsobenia ovládača podľa používateľských preferencií. - Realizácia
Postaviť a otestovať funkčný ovládač pre elektrický skateboard.
Vytvoriť schémy zapojenia a návrh dosky plošných spojov (DPS).
Vyrobiť a osadiť DPS všetkými potrebnými komponentmi.
Naprogramovať mikrokontrolér na ovládanie rýchlosti, brzdenia a komunikácie.
Testovať a ladiť systém na zabezpečenie plynulého ovládania a spoľahlivej komunikácie medzi ovládačom a skateboardom.
Zabezpečiť bezpečnostné prvky a vykonať kalibráciu celého systému